Majsen som blev uppsagda med omedelbarverkan!

Ja, eftersom jag måste laga något med majs eftersom jag behövde burken då tidigare så kom jag att längta efter min fantastiska tacopaj. Många har talat lyriskt om olika tacopajer, och jag har väl vart lite skeptisk hela tiden.

Men en dag så stod jag med köttfärs, majs och en jäkla massa creme fraiche i kylskåpet som jag måste göra något av. Ja, varför inte prova en tacopaj?

Börja med att laga en paj botten. Gärna så stor att den täcker formen du skall använda.

Fräs upp köttfärs med tacokrydda/grillkrydda och lite vitlök och cayennepeppar.

Gör en blandning av en stor burk majs, två burkar creme fraiche, tomatpure, lite salsa, lite ketchup och peppar. Har man öppnade krossade tomater eller så, då tar man det också.

När pajdegen är i formen. Gärna ganska jämnt iallafall… Så sprid ut köttfärsen på den.

tacopaj1

Sen lägger man på cheddarost helst, annars tar man nån annan ost man har hemma och vill bli av med. T.ex. den som syns på bilden. Jag vet. ”Processed cheese”, the worst there is. Men den är made in Finland och det var en vild hamburgerkväll. 🙂

tacopaj2

Efter att osten är där så lägger man på creme fraiche blandningen.

På detta så lägger man körsbärtomater eller några andra tomatbitar man har hemma. Till sist så strör man över ett rejält lager riven ost.

tacopaj3

Tycker man om nachochips eller har en halv påse sådana i en skål från fredagsmyset så sticker man ner ett gäng sådana också.

Grädda i ca 30 minuter i 175 grader.

tacopaj4

Till detta så tycker jag att denna låt passar. Även om det egentligen är min hamburgarlåt.

TIPS! Låt pajen svalna något innan du skär i den. Mängden salsa och chili avgör hur strakt det blir. Man väljer själv!

2 thoughts on “Majsen som blev uppsagda med omedelbarverkan!

Kommentera

