Snart ligger Hen väl på kudden bredvid när jag vaknar…

Jag vet inte hur man ser skillnad tjej- och killekorrar, så det blir hen.

Det är alltså så här som hen ser ut, Hen som nästan gjort så jag fått hjärtattack senaste veckorna.

20130616-213838.jpg

Vi har varit osams. Hen och jag.

Att trakassera och försöka äta upp våra trädgårdsboende sädesärlsungar är inte okej.

Hen har nästan trillat ner i huvudet på mig. Även om jag förstått att ekorrar inte trillar ner från träd, fast de hänger upp och ner i ena tassen en meter ovan för huvudet på en.

20130616-214408.jpg

Härom dagen skulle jag städa ur trädgårdspaviljongen inför midsommar. Frid och fröjd. Hör nått konstigt ljud och där ligger Hen. I solstolen. Måste då gå efter kameran, tyvärr beslutade då Hen sig för att vilostunden var slut. Men Hen var kvar och kikade runt ett bra tag.

Jag börjar bli lite nervös.

Kommentera

