Den där fisken som blev varm…

Hittade en bit av en laxsida i frysen och bestämde att det skulle bli något av den.

Värmen fortsätter att hålla i sig och jag ville vara hemma och grilla, men bara tanken på de där nervpåfresande projekten med att grilla fisk gjorde att jag blev så svettig att jag måste duscha. Sen var det strömavbrott också…

Kom då på denna eminenta idé:

Ta fram ett stort foliepapper och lägg fiskbiten på. Min sida vägde 1,8 kg. Pensla den med liquid smoke (typ 5 tsk) och salta (3 tsk).

20140727-192117-69677230.jpg

Gör paketet tätt och lägg på grillen. Bäst är att ha en termometer, men i avsaknad så blev ca 30 minuter på svag värme lagom. När det är ca 10 minuter kvar så pensla på lite liquid smoke till.

20140727-192648-70008410.jpg

Servera med god sås. I dessa semestertider får man ta vad man har och eftersom jag hade kokta potatisar blev det potatissallad av enklaste sort.

Skär potatisar i småbitar, salta, peppra, häll i senap, hackad inlagd gurka och majonnäs. Blanda och blanda sedan ner créme fraishe (eller smetana som finns hemma…).

20140727-192617-69977181.jpg

One thought on “Den där fisken som blev varm…

Kommentera

